Re: napiecia Vbat (3.3V) i 5VSB

Autor: Jerzy Wawrzyniak (Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl)
Data: Thu 10 Apr 2003 - 19:15:47 MET DST

Użytkownik "Rafał Bartoszak" <sprocket_at_sys.pl> napisał w wiadomości
> On Wed, 9 Apr 2003 21:34:12 +0200, Jerzy Wawrzyniak wrote:
>
> A może powinieneś...Przynajmniej przd udzielaniem rad...;)

A może powinieneś dokładniej czytać wątek (np. wypowieź niżej podisanego z
6.4.2003), zanim tak radykalnie się wypowiesz. Ja tylko sugerowałem możliwą,
a nie jednoznaczną przyczynę.

> Norma ATX określa tolerancję 5% dla napięć dodatnich i 10% dla ujemnych.
> Bateryjka nijak się do tego ma :)

Normy w zakresie jakości napięć zasilających określają dopuszczalne odchyłki
w górę i w dół względem napięcia znamionowego. Nie ma znaczenia czy jest
potencjał dodatni czy ujemny względem punktu neutralnego (masa). To jak duże
odchyłki dopuszcza się zależy od innych czynników.
Co prawda jest dużo lepszych matematyków ode mnie, ale bez stosowania
elementów wyższej matematyki łatwo policzyć, że 2,7 V różni się od 3,3 V
dużo więcej niż 10 procent, tak że niepoprawna nie może zaskakiwać (ale też
negatywne zjawiska nie muszą wystąpić).

--
Jerzy Wawrzyniak
Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl