Re: Długie nazwy na CD-R

Autor: Sniper (sniper10000_at_NO_SPAM.poczta.onet.pl)
Data: Thu 10 Apr 2003 - 15:10:49 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" napisał:

> Jest, ale niezbyt standardowa. Jest to system plików Romeo [...]

No i znowu Radek okazał się niezwodną skarbonką wiedzy. Dzięki serdeczne!

Faktycznie Romeo jest rozwiązaniem problemu. Dotarłem już do sporej ilości
informacji.

Jak się okazuje, Romeo umożliwia nagranie plików, których nazwa zawiera max.
128 znaków (dla mnie już wystarczy). Jest zgodny z systemami Windows, więc
nie powinno być problemu z odczytem tych płyt pod Windą. Inne OS'y mogą
sobie nie poradzić. Romeo jest obsługiwany przez programy CD Mate oraz NTI
CD-Maker 2000.

Dla ciekawostki dodam, że istnieją jeszcze podobno dwa inne formaty:
ISO Level 2 long - długość nazw plików do 212 znaków (obsługiwany przez
program RecordNow MAX).
ISO Level 3 - podobno bez ograniczeń w nazwie (nie dotarłem do nazwy
programu, który toto obsługuje).

Dla bliżej zainteresowanych, polecam artykuł:
http://www.cdrinfo.pl/cdr/artykuly/dlugie_nazwy/dnazwy.php

Pozdrawiam,
Sniper