Re: Pytanie do RAID-owcow :)

Autor: Waldeusz (usun_woczko_at_bph.onet.pl)
Data: Wed 09 Apr 2003 - 23:31:39 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_magsoft.com.pl> napisał w wiadomości

> Podejrzewam, że Waldeusz w ogóle nie wykorzystuje trybu RAID
> i po prostu ma podłączony pojedynczy dysk IDE do dodatkowego
> interfejsu IDE. O ile się nie mylę niemożliwe jest utworzenie
> macierzy RAID bez utraty danych po dodaniu drugiego dysku
> i w sumie jest to bardzo pozytywne -- bo w macierzy powinny
> pracować identyczne dyski.

Z tego co mi sie gdzies utrwalilo
w "0" chiba mozna (mirror) zrobic bez utraty danych
w 1 tzw. striping ? - chyba juz nie
a 0+1 to faktycznie wychodzi 4 dyski
2 jako striping i 2 jako mirror tegoz - albo juz mi sie wsio pomyrdalo

wracajac do watku -
dokladnie jest tak jak mowisz
ale niebawem bedzie dostepny 2-gi takiz sam dysk i
jest pomysl aby puscic je w stripingu
(obecnie kontroler pokazuje ten pojedynczy dysk jako 1+0
 ale jest wykorzytywany wylacznie jako dodatkowy kanal kontrolera IDE)

Ze sie raczej nie da ocalic danych to jestem wlasciwie przekonany
bo bodajze w tym trybie zapis jest "sieczkowany" na dwa dyski
co wlasnie ma niejako zwiekszac wydajnosc bez utraty pojemnosci
ale kosztem zwiekszonego ryzyka - ktorykolwiek dysk padnie to kiszka :(

Wiec teraz pytanie z innej beczki - czy np. ghost lub partiton magic
poradzi sobie z przeniesieniem obrazu dysku
(partycje - W98 (hidden - Fat16), WMe (hidden Fat 32) WXp NTFS - active) ,
na dysk backupowy i pozniej ponownie na wygenerowana juz macierz ?

Zeby nie bylo tak latwo -
a jesli dyskiem backupowym bedzie pozyczone HDD zewnetrzne na USB-2.0
czy ghost wogole go zobaczy - watpie ?
.... pewnie trzeba bedzie jednak dysk wylupac z obudowy...

:))

wiem, wiem .... truje dupsko ale to mi moze zaoszczedzic sporo czasu
system jest skonfigurowany poprawnie i wymagalo to sporo pracy
wiec bezsensem byloby go stawiac na nowo

Pozdrawiam
Waldeusz