Re: UPS

Autor: ian (ianusz1_at_excite.com)
Data: Wed 09 Apr 2003 - 23:02:37 MET DST

"Hieronim" <hiekobin_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> Zastanawiam się nad sensem kupowania zasilacza UPS. Czy jest tak
bardzo
> niezbędny? Jak do tej pory zdarzył mi się kilkakrotnie zanik energii
> trakcie pracy PC ale szkód fizycznych PC nie doznał. Czy możecie
podzielić
> się Waszymi doświadczeniami? Sam UPS nie jest tani, a jeśli kupować
to jaki?
> Z góry dziękuję.

Moje doswiadczenia w tym zakresie sa male,
uzywam UPS od 2 m-cy, ale bardzo cenie to urzadzenie.

Wiele zalezy od zastosowania komputera, rodzaju softu itp.
W moim przypadku UPS jest niezbedny - niespodziewane wylaczenie
pradu powodowalo zbyt duze problemy: koniecznosce restartowania
sprzetu, strata danych, "korupcja" plikow,.....

Kupilem na allegro nowy UPS ActivePower 600VA, na gwarancji,
mozliwosc polaczenia/sterowania przez RS232 z kompem.
Nie robilem "badan" przed zakupem, ale poprosilem przed decyzja
dwie osoby, ktore zakupily ten sprzet wczesniej, o opinie
- byly pozytywne, wiec zdecydowalem sie na to.

Zalezy od wymagan, ale byc moze "slabszy" np 400VA wystarczylby Ci,
mozna znalezc cos za ~200zl.

U mnie wylaczenia nie zdarzaja sie czesto, ale np dzisiaj na chwilke
UPS zadzialal - wiem co czekaloby mnie gdyby go nie bylo!

ian

PS. Nie traktuj tego jako rekomendacje miejsca zakupu czy towaru.