CD-R, DVD-R

Autor: Andrzej Kaczmarek (ak_at_wroc.vulcan.pl)
Data: Wed 09 Apr 2003 - 20:48:38 MET DST

Witam!

Nie wiem czy to najlepsza grupa na tego typu dyskusje, ale żadnej bardziej
sensownej w polskim usenecie znaleźć nie mogę (pomijac cdrinfo.*, które ostat-
nio częściej leży niż działa i ruch tam praktycznie zerowy). A pytanie jest
takie:

Poszukuję płytek do backupu danych: zarówno CD-R, jak i DVD-R. Co teraz jest
szczególnie warte polecenia? Kiedyś (z CD-R) problemu nie było:
Verbatim MetalAzo,
TDK Reflex Ultra,
Kodak Gold
każda z tych płytek była znakomita. Niestety od dość dawna już tych płytek w
sklepach się nie uświadczy ;(
Jak się mają dzisiajesze Verbatimy i TDK do tych dawnych? Nie wątpię, że nadal
są to znakomite płytki, ale czy kompatybilność z x40, x48 etc. nie odbiła się
niekorzystnie na ich trwałości? Które serie tych producentów są najbardziej
godne polecenia do backupu - najbardziej zbliżone do wspomnianych przeze mnie
MetalAzo i Reflex Ultra? Cena nie gra roli. Prędkość nagrywania ogromna być
nie musi - mam TEAC W516EB.

I analogiczne samo pytanie jeżeli chodzi o nośniki DVD-R/RW.

--
pozdrawiam,
Andrzej