BP6 problem

Autor: Konik (konik_at_box43.gnet.pl)
Data: Wed 09 Apr 2003 - 16:51:54 MET DST

Mam plytke Abita BP6 i problem z zawieszaniem-zamrażaniem kompa. Wymieniłem
pamięci, grafikę (taka sama TNT2), wkładałem inny dysk, wyjąłem wszystkie
karty PCI - jest tylko CD i HDD WD 6.4GB na osobnych taśmach IDE (nie
HPT366). W płycie są 2 celerony 500 FPGA, których nie sprawdzałem. Wszystko
jest dobrze chłodzone, nawet przesmarowałem chipset pastą termoprzewodzącą,
choć nie ma na nim wiatraka (radiator jest ledwo ciepły).
BIOS jest oryginalny abita, wersja RU, ale próbowałem z innymi
modyfikowanymi RU, z obsługą i bez HPT366 i wersjami BIOSu do niego 1.28 i
1.25
Do tej pory chodził na tym linux i to poprawnie, choć wysypywał się np. przy
kompilacji mplayera (podobny zwis - zamrożenie).
Windows 2000 (jak i 98) zamraża się podczas instalacji w różnych momentach
lub po zainstalowaniu podczas pracy. System kompletnie nie reaguje na nic,
jeśli zawiesi się podczas pracy dysku to jego dioda zostaje już zaświecona,
podobnie jak ekran - świeci. Myślałem, że to wina HPT366, więc wyłączałem to
urządzenie w Device Manager i nie instalowałem do niego sterowników.
Komputer nadal się wiesza.
Może ktoś ma jakiś pomysł, bo ja już wariuję.

--
Konik
konik_at_box43.gnet.pl