Re: system na cd lub fdd?

Autor: lelec_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 08 Apr 2003 - 23:13:49 MET DST

Użytkownik "Marcin Granat" <marci_at_poczta.onet.[nospam].pl> napisał w
wiadomości news:pCFka.100977$fH1.920673_at_news.chello.at...
> Oddaję mój nowo kupiony dysk na serwis. Niestety jest to jedyny dysk jaki
> mam. Znacie jakiś system operacyjny (graficzny), który by szedł prosto z
> płyty lub dyskietki, tak bym mógł korzystać z sieci a konkretnie z
> przeglądarki www?
> Wiem, że jest np. qnx, ale może jest jeszcze jakiś inny, bądź np. można
tak
> wypalić linuxa?

Także polecam Knoppixa!
Jest po prostu niemożliwy! Znajduje cały sprzęt ( i automatycznie montuje
wszystkie partycje dysków, co niestety Tobie się nie przyda), widzi
otoczenie sieciowe Windowsów w sieci lokalnej (smb), ma oprogramowanie do
oglądania divxów, karta TV działa bez zarzutu.
Realne wymagania przy kórych chodzi dośc dobrze to:
cpu 400 MHz
Ram 128 MB
Cdrom (im szybszy, tym lepiej, bo cały os jest skompresowany na cd!@ ponad
1,7 GB programów na jednym krążku)
Jest tam OpenOffice, polskie literki spoko!
Jest też sławny emulator windy! (a jakże) i nawet dziś gg na nim odpaliłem!

Mam dwie wersje:
3.1 i 3.2. Dobrze wytestowałem 3.1, ale 3.2 jest o wiele ładniejsza - KDE
3.1 to sprawiło!
Ja stary windowsowiec jestem zachwycony!
Klika skrinów ze starszej wersji w katalogu:
http://lelec.art.pl/ftp/knoppix/

No i jeszcze jedno słowo: STABILNOŚĆ!
Przy 256 MB ramu, Duronie 1.3GHz i cdromie 40x to ŚMIGA, nie tylko chodzi!

Na priva moge podac swojego ftpa z 700 MB iso (ale przy dobrym łączu lepiej
ciągnąć od niemców www.knoppix.de), albo ostatecznie podesłać płytkę (za
niewielką opłatą, bo 6 grudnia już minął!)
Mam też wersje startujące od razu po polsku (sam zrobiłem, zarówno 3.1 jak i
3.2), bez żadnych configów w linii poleceń.
Pracuję nad wersją, która bez konfiguracji odkryje rolkę w myszce!

Pzdr
lelec