Odp: dysk a stary sprzet

Autor: Grzegorz (NSnetsurfer_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 08 Apr 2003 - 16:11:04 MET DST

> Jeśli wyłączy się nieobsługiwany dysk w BIOSie (aby nie powo-
> dował zawieszenia się BIOSu) i uruchamia system z innego,
> "widzianego" przez BIOS dysku, a system jest z gatunku tych,
> które gadają bezpośrednio ze sprzętem zamiast korzystać z
> BIOSu, to system powinien zobaczyć dysk bez większych pro-
> blemów. Sam tego nie testowałem, ale podobno działa.

Działa, działa. Podłączałem tak starszy dysk 1,2GB (pracujący jako wymienny)
i windows go widział, ale nie był dostępny tryb DMA, co było trochę
wkurzające.
Po takim podłączeniu (dysk wyłączony w BIOSie) partycje z tego dysku były
dodawane na końcu (a o to mi właśnie chodziło, żeby podłączenie dysku nie
mieszało liter).

pozdrawiam
Grzegorz