Re: Konflikt Alladin i RivaTNT

Autor: johnnie_w (hubo1_at_o2.pl)
Data: Mon 07 Apr 2003 - 22:13:32 MET DST

Luk wrote:
> Mam starego kompa na plycie Asus P5A (procek amdk6 400) na chipsecie
> Alli Alladin, do tego mam karte RivaTNT2 M64 i mam wlasnie konfikt na
> tym sprzecie wiem ze wlasnie grafika "gryzie" sie z plyta, plyte mam
> od duzszego czasu i wiem ze byl sposob na ominiecie konfliktu. Acha
> chodzi o to ze pod Win98 po paru minutach zawiesza sie komp. Wszystko
> jest w porzadku na WinMe (przez dluzszy okres go uzywalem) ale
> wlasnie chcialem zainstalowac win98se bo chodzi mi szybciej tyle ze
> sie zawiesza. Sciagnalem stery do AGP z asusa ale nie pomoglo.
> [...]

To stary i znany problem. Sam mialem plyte na Ali Alladin 5. Problem zwisow
polega na tym ze plyty socket 7 (z chipsetem Ali chyba niestety
najczesciej), ze
nie radza sobie one z obsluga trybu AGPx2. Rozwiazaniem ktore zadziala na
100% jest przestawienie trybu pracy na AGPx1 - mozna tego dokonac na kilka
sposobow m.in. PowerStripem, w BIOSie lub gdzies w ustawieniach AGP karty.
W praktyce nie ma prawie zadnej roznicy w dzialaniu karty, zwlaszcza z tak
slabym prockiem. Mozesz jeszcze kombinowac z sterownikami aliagp w starszych
wersjach
gdyz jest szansa ze na nich nie bedzie zwiechow. Ja mialem TNT i Savage 4 i
w obu
przypadkach byl problem z AGP 2x. S4 poszedl na AGP2x ze starymi driverami.

pozdro, johnnie_w