Re: napiecia Vbat (3.3V) i 5VSB

Autor: Jerzy Wawrzyniak (Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl)
Data: Mon 07 Apr 2003 - 21:13:26 MET DST

Użytkownik "Szymon Wróblewski" <simw_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> za
> Niezle :)) napiecie baterii podtrzymujacej cmos odpowiedzialne za
> niestabilnosc systemu
> i niespodziewane resety :))
> Pozdrowienia
> Simon
Pisałem na podstawie przypadku mojego prywatnego komputera. Kiedy zaczął
"głupieć" szukając przyczyny stwierdziłem, że napięcie 3,3 V w
rzeczywistości u mnie waha się w przedziale 2,88÷2,95 V, co wskazywało na
uszkodzony zasilacz. Drugi czynnik wskazujący na zasilacz to fakt, że miał
on kilka lat i zaledwie 200 W.
Dałem nowy zasilacz 300 W, napięcia są zbliżone do znamionowych i komputer
zaczął się poprawnie zachowywać - bez jakichkolwiek czynności reanimujących
systemy (Windows XP oraz Linux RedHat 8).
Co Acan na to?

--
Jerzy Wawrzyniak
Jerzy_Wawrzyniak_at_klub.chip.pl