Re: napiecia Vbat (3.3V) i 5VSB

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.pl)
Data: Mon 07 Apr 2003 - 16:06:39 MET DST

On Sun, 6 Apr 2003 19:29:48 +0200, Oltarz wrote:

> ktos wie moze za co odpowiadaja te napiecia?
> wydaje mi sie ze u mnie sa one troche za niskie, Vbat wacha sie ponizej 3V
> czasem chwilowo nawet 2.7V, a 5VSB ma okolo 4.75V.
> jakie moga byc konsekwencje takich niskich napiec?

Jeśli odczytujesz wskazania z płyty głównej, to żadne :)
Najpierw pofatyguj się woltomierzem..
Vbat - to oczywiście napięcie bateryjki - spadek oznacza nieprawidłowo
działający RTC i utratę zawartości CMOS RAM (ustawień SETUP'u)

5VSB to niezalżne enapięcie zasilające urządzenia podłączone do Serial
Bus (np. USB, PS2), umożliwia kontrolowanie tych urządzeń nawet przy
wyłączonym kompie (stąd możliwość np. włączenia kompa klawiaturą). Zbyt
niski poziom to niemożliwość np. włączenia kompa z klawiatury.

Ani jedno ani drugie nie wpływa na stabilność pracy _włączonego_
komputera, ale może wnerwiać :)

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak                 sprocket_at_sys.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!