Re: NEC FE770 Clear Flat - płaski?

Autor: CeBeR (cebrzyq_at_interia.pl)
Data: Sun 06 Apr 2003 - 13:07:27 MET DST

lukash maheta <lukash2_at_NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> Witam bardzo serdecznie,
> Przeczytałem gdzieś, że NEC FE770 opiera się na Clearflacie Samsunga.
> Czyli wypukły kineskop nadlany dla wyrównania szkłem, na dodatek z
> maską perforowaną.
>
> Co to znaczy? Czy to jakas wada? Bardzo prosze o pomoc w tej kwestii.

Wydaje mi się, że cytujesz mojego posta. Prostowałem w nim opinię
"przedpiszcy" jakoby NEC FE770 zbudowany był na Diamondtronie. Swoją drogą
uważam, że nadlewanie kineskopu przynosi więcej szkód (zniekształcenia
obrazu) niż korzyści (oprócz oczywistych marketingowych - "monitor z płaskim
kineskopem" dochodzi chyba tylko zredukowanie odbić zewnętrznych źródeł
światła). Wyższość maski szczelinowej nad perforowaną: jasność, nasycenie
barw, mniejsza mora. Wady: gorsza ostrość pionowych krawędzi, 2 druty
podtrzymujące maskę widoczne na jasnym tle. Więcej informacji np. tutaj:
http://www.tomshardware.pl/display/02q1/020319/index.html

--
Konrad Zydroń
cebrzyq_at_interia.pl