Re: Chłodzenie procesora w laptopie

Autor: Karol Kozimor (sziwan_at_true.host.is.hell.org.pl.invalid)
Data: Sun 06 Apr 2003 - 19:46:25 MET DST

Thus wrote Paweł in <b4uvkl$are$1_at_atlantis.news.tpi.pl>,
on Sat, 15 Mar 2003 11:29:28 +0100:
> Mam od wczoraj następujący problem z ASUSem L35H :
> W chwili obecnej włączone jest zasilanie z sieci - CPU Fan chodzi z
> szybkością 2300 RPM, temperatura procesora to 40 C.
>
> Po wyłączeniu zasilania, chłodzenie procka również się wyłącza, temperatura
> rośnie do 75 C i komp się wyłącza :(. W ustawieniech biosu nie ma nic nt
> ustawien temperatury, (np. przy jakiej powinien się włączyć wiatraczek). W
> dołączonym oprogramowaniu znajduje się tylko alplikacja pozwalając śledzić
> temperaturę i szybkość fan'a, nie można nic ustawić. Zaznacze jeszcze, że
> sytuacja wygląda tak pod win 2000.

Prawdopodobnie błąd w obsłudze ACPI. Pomóc może uaktualnienie BIOS-u,
systemu operacyjnego, względnie zmiana tego ostatniego. Dziwne, bo ASUS
przygotowuje raczej dobre tablice...

Istnieje możliwość zmiany parametrów typu trip points (czyli temperatura,
od której uruchamiane są wentylatory / wyłączany jest komputer) z poziomu
systemu operacyjnego (raczej nie BIOS-u komputera), ale wiem tylko jak to
zrobić w linuksie. Zadzwoń do obsługi technicznej MS, może oni będą coś
wiedzieć.
Pozdrawiam,

--
Karol 'sziwan' Kozimor
sziwan_at_true.host.is.hell.org.pl.invalid