Re: WAŻNE!!! problemy z Radeonem 7500

Autor: < tomek > (nie_at_chce.spamu)
Data: Sun 06 Apr 2003 - 16:45:51 MET DST

"Artur" <ineluki_at_NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> Mam możliwość nabycia MINT Radeona 7500 64MB DDR po cenie hurtowej
> ale znajomy ostrzegł mnie że radeony 7500 to problemowe karty
> że niektóre gry chodzą na nich źle, zawieszają się, a w
> ekstremalnych przypadkach nawet nie chcą się włączyć.

Swojego czasu były problemy z serią Radeonów 7500 PowerColor
na płytach ECS (zarówno na SIS jak i VIA). Były to początki
tych Radeonów (miały wczesne wersje BIOSów). Teraz już bardzo
rzadko można spotkać taki układ (tzn. płyta główna
za starym BIOSem + Radeon ze starym BIOSem).
Niepisana zasada przy instalacji Radeonów:
- wyrwać z systemu sterowniki innych kart graficznych, które
  pracowały wcześniej (szczególnie nielubiane są karty na
  układach nVidii ;)
- nie sugerować sie za bardzo uzyskanymi wynikami w 3DMark2k1
  (patrzeć na płynność w grach a nie na cyferki produkowane
  przez ten "program")
- stosować w miarę najnowsze stery (Catalyst) - teraz 3.2
  (załatwiają dużo wcześniejszych problemów w grach)

> ps.
> Czy Radeony firmy MINT są taksamo dobre jak radeony produkowane
> przez inne znane firmy

Mint nie produkuje, Mint tylko pakuje.
Kiedyś pakowane były karty HIS, teraz niewiem co.
Weź pod uwagę, że producenci kart opartych na układach ATI Radeon
wzięli przykład z kart na nVidii i samego R7500 jest co najmniej
kilka rodzajów (na SDR, na DDR, różne kombinacje zegarów taktujących
jądro i pamięci - skrajny przypadek: karta na pamięciach SDR, jądro
taktowane 166MHz, pamięci 166MHz)

--
 Pozdr.