Re: Slonce i monitor

Autor: Rafał Bartoszak (sprocket_at_sys.pl)
Data: Sat 05 Apr 2003 - 10:18:46 MET DST

On Fri, 4 Apr 2003 23:44:02 +0200, Wasiuk wrote:

[...]
> Wlasnie mi sie wydaje, ze tak swiecace slonce wypala luminofor tylko z
> drugiej strony i stanowi dosc powazne zagrozenie, ale to tylko moje
> odczucie...

Taaaa...
A czy ten luminofor świeci pod wpływem światła słonecznego ?
Czy promieniowanie pada na niego bezpośredno, czy przez grubą warstwę
szkła ołowiowego ? Jak to promieniowanie ma się do natężenia pola
wewnątrz bańki kineskopu ?

Sam teraz pomyśl...

Słońce diodą nie jest, ale promieniowanie jakie daje jest _niczym_ w
stosunku do wnętrza monitora (zwłaszcza po przejściu przez warstwy
ochronne). Ktoś tam wyżej kiepsko tłumaczył, że monitor świeci słabiej
niż słońce. Promieniowanie wewnątrz monitora nie ma nic wspólnego ze
światłem, to co widzimy to zaledwie poblask, mała cząstka przetworzonego
na światło promieniowania elektromagnetycznego.

To słońce prędzej zaszkodzi plastikowi obudowy, niż lumunoforowi :)

pozdro...

[ |>|>|> sprocket                                 ]
[ Rafał Bartoszak                 sprocket_at_sys.pl ]
...i dlatego Kartagina musi zostać zniszczona...!!!