epox 8rda+ problem

Autor: Sebol (USUNTOlobo_at_space.pl)
Data: Fri 04 Apr 2003 - 00:48:37 MET DST

Od dluzszego czasu przymierzalem sie do zakupu nowej plyty glownej i
przegladalem sporo newsow na ich temat. Po dlugich przemysleniach uznalem ze
epox 8rda+ bedzie idealnym kandydatem.

Niestety okazalo sie ze plyta za chiny ludowe nie dzialala poprawnie z 2
kosciami pamieci (2x512 333mhz seitec). I tu 2 dziwne sprawy:

1. 1024 w Dual -> w mem86 bledy na ostatnim tescie #7 (zawsze tak samo)
(bank 1/3 lub 1/2)
2. 1024 bez dual -> bez bledu pamieci ale sypie sie system co 5 minut albo
bledy odczytu cdrom przy instalacji windy itp bzdury (bank 2/3)
3. 512 1 kosc-> wszystko oki
4. 512 2 kosc -> wszystko oki

Tak wiec ciezko uznac ze kosci sa rypniete skoro chodza osobno. Myslem ze
moze update biosu ale okazalo sie za mam juz najnowszy. Co robic?

Co do 'reszty' to jestem zadowolony - duzo ludzi sie pyta jak to jest z tym
dzwiekiem na epoxie tak wiec podziele sie tym co uslyszalem :D
Tak wiec jest to raczej porownanie mozliwoscie dzwiekowych ukladow SB Audigy
do SoundStrom. Obie byly podlaczonone cyfrowo do prostego zestawu kina
domowego Thomson HT550 6x50W.
SB Audigy podlaczenie coaxialne monoRCA->cinch
SoundStrom TOSLINK swiatlowod

1. Instalacja, cena
SB Audigy - kazdy wie, proste jak walnenie, cena ok 300
SS - trzeba dokupic rozszerzenie do plyty z wyjsciem optycznym za UWAGA 92zl
:( - jedynie co ratuje to w standardzie swiatlowod 1,2m ktory i tak
kosztowalby ok 40zl. Rozszerzenie zajmuje 1 sledz podobnie jak audigy ale w
przeciwnienstwie do SB to az sie prosi do montazu od razu kolo AGP bo tam i
tak zwykle nic sie nie da zamontowac tak blisko grafy. Niektore plyty ASUSA
czy ABITA maja wyjscie cyfrowe w standardzie ale sa droze i jeszcze trzeba
kabel samemu dokupic.

2. Sterowniki, oprogramowanie
SB - spore doswiadczenie, przyklad dla wszystkich, sporo dodatkowych cennych
narzedzi wysoka jakosc i stabilnosc
SS - przy SB dosyc ubogie aczkolwiek wystarczajace do prostej regulacji.

3. Fukcjonalnosc w grach

SB - sama jest standardem
SS - obluguje EAX2.0 i DirectSound, poza tym pelne kodowanie AC3 (faktycznie
dziala sprawdzalem) - w nowych grach ladnie smiga.

4. Jakosc dzwieku

Teoretycznie bardzo podobna choc jak dla mnie SS jest o niebo lepsze ale
tylko z powodu kodowania AC3 co powoduje ze w koncu mozna miec EAX cyfrowo a
nie analogiem co daje znacznie lepsze wzmocnienie i mniejsze szumy. Poza tym
zabawianie sie z 3 kablami dla analogu i 1 dla S/PDIF bylo uciazliwe a
teraz wszystko sie zalatwia jednym swiatlowodem.
SS troche za mocno wzmacnia basy i trzeba sie nieco nameczyc w panelu zeby
sciany nie drzaly.

Tak wiec raczej jestem zadowolony z tej plyty i gdyby jeszcze nie te czary z
DDR to byloby w ogole cool :]

--
lobo_at_space.pl
Epox8rda+ 1GB XP1,7_at_XP2,6 40C