Re: Odwrotne obroty w CD-ROM'ie. Co zrobić?

Autor: Marsjanin (mail_at_marsjanin.pl)
Data: Wed 30 Apr 2003 - 03:49:31 MET DST

A "piotr ppp" <ppiwo_at_megahertzhehehe.neostrada.pl> pisze, że...

>regulacja takim potencjometrem przy laserze moze pomoc

Witam,
mam chyba identyczny, jako jedyny napęd i chodzi jak złoto (powaga). Z
tym, że jak jakiejś płyty nie może odczytać (porysowana, zdrapana) -
objawy identyczne, kręci w lewo. Nie przejmuj się, on pewnie tak już
ma.

Już ci mówię, co to dokładnie za ustrojstwo jest:

HITACHI CDR-7730

Co do regulacji: oprócz tego na taśmie przy laserze, to jak zdejmiesz
przedni panel (o ile masz ten sam model), to obok przycisku eject są
dwa potencjometry. Spróbuj nimi _D_E_L_I_K_A_T_N_I_E_ pokręcić - tak
max. o kilka stopni - albo sobie zaznacz najpierw ich położenie. Nie
mam pojęcia do czego one *konkretnie* służą (kolesie z Hitachi w tej
sprawie nie umieją pomóc - szukałem schematu), ale wyregulowałem go
tym, przedtem czytał co trzecią płytę, teraz czyta praktycznie
wszystkie. Niemniej być może nic to nie da, bo Twój laser może być już
za mocno zużyty.

Oczywiście nie licz na to, że za pomocą tego napędu odtworzysz płytę
CD-RW, ani też, że zripujesz cyfrowo dźwięk z audio CD.

Owocnego regulowania !!!

--
Pozdrawiam - Marsjanin
Uwaga! Przy odpowiadaniu na maila