Re: Wentylator

Autor: Slawek (slawektt_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 30 Apr 2003 - 15:20:35 MET DST

> Teraz u mnie w mieście jest upał włonczyłem giere 100% proca i 70 C ;(
> Poradzcie wentyl tak dobry żeby temp niewzrastała powyżej 50C a
> najlepiej żeby było jeszcze mniej może RaptorCool I (Socket 462)?? Czy
> może on jest zasłaby ?
Wg moich doswiadczen lepszy efekt, niz stosowanie "jeszcze lepszego
wentylatora", daje umieszczenie dodatkowego wentylatora na tylnej ściance
obudowy komputera. Wentylator trzeba zainstalowac tak, aby wyciagal cieple
powietrze na zewnatrz. Ta metoda daje szanse obnizenia temperatury nawet o
10 stopni. Walka o to, aby temperatura byla nizsza, niz 50 stopni, jesli
procesor jest AMD, nie jest potrzebna, wystarczy granica 60.
No i bardzo wazne jest, aby komputer nie stal w szafce z zaslepiona tylna
scianka - wtedy nic standardowego nie pomoze.
Wiekszosc obudow jest przystosowana do zainstalowania takiego dodatkowego
wentylatora.