Re: AC -> AC

Autor: Maciej Darocha (qbak_at_an.pl)
Data: Wed 30 Apr 2003 - 14:42:18 MET DST

> Ktos sie orientuje w cenach taki urzadzen? wiem ze sa UPS'y z odpowiednimi
> przetwornikami AC -> AC dostaraczjace do PC prad o prawie "idealnych
> parametrach". Ale UPS jest dla mnie rzecza zbedna i szkoda mi na niego
> wywalac kase. Ktos wie gdzie cos takiego dostac, za ile i w ogole jakie sa
> rodzaje takich przetwornikow?

Sa to tzw. UPS true on-line. Prad zasilajacy jest prostowany, potem
przechodzi przez falownik. Zaleta takiego rozwiazania jest niski pobor mocy
biernej z sieci (kompensowany wlasnie przez prostownik i falownik) oraz
zupelny brak wahan napiecia na wyjsciu.

Do takiego UPS mozna podlaczyc najczesciej 2 zrodla zasilania (np. 1 linia
"z miasta" oraz generator pradotworczy) i nawet przy zaniku napiecia na
jednym zrodle nie zauwazysz zadnej roznicy na wyjsciu.

Stosuje sie to glownie do zasilania bardzo dokladnych urzadzen
elektronicznych - np. systemy monitoringu na OIOM-ach.

Wada? Cena . . . .

--
Pozdrawiam
Maciej Darocha