Re: Problem z IBM ThinkPad - potrzebny fachowiec serwisant

Autor: Henry\(k\) (henrico8_at_op.pl)
Data: Tue 29 Apr 2003 - 20:58:54 MET DST

Użytkownik "trzmiel" <trzmiel_at_interia.pl> napisał w wiadomości

> tak, ja go moge tanio kupic :-)
> a tak bardziej powaznie, jakbys byl z warszawy to moze moglbym Ci pomoc,
ale
> musialbys go do mnie przywiezc.

Wolałbym aby zadziałał :-)

Niestety jestem z Wałbrzycha...
A może zdradzisz jak byś do tego podszedł?
Ja na razie go rozbebeszyłem, zlokalizowałem EPROMA (24C01A) który trzyma
konfigurację oraz zegarek RTC z pamięcią nieulotną NVRAM (DS17485). Napięcie
z bateryjki dochodzi do nóżki RTC.
Nie wiem niestety co da mi zamazanie pamiatki 24C01 (nie mam czym podmienić,
wzorca), a skasowanie NVRAM'u jest raczej mało realne w niedestrukcyjny
sposób przy moich warunkach. Pamięć w DS17485 jest podzielona na dwa obszary
z czego jeden można skasować zwierając nogę do masy. Niestety to nie
przeszło u mnie. Warunkiem skasowania tego fragmentu NVRAM jest ustawienie
odpowiedniego rejestru przez zaadresowanie go za pomoca procka... który
trzeba ściągnąć aby dostać się do RTC...

Pozdro.

--
Henry(k)
Uwaga: zabezpieczenie antyspamowe.