Problem z IBM ThinkPad - potrzebny fachowiec serwisant

Autor: Henry\(k\) (henrico8_at_op.pl)
Data: Tue 29 Apr 2003 - 20:38:30 MET DST

Witam serdecznie.

Mam wielki problem z laptopem IBM ThinkPad 600E (2645-4BG).
Padła bateryjka litowa 3V do podtrzymywania zegarka (miała tylko 1V) i
prawdopodobnie ona jest powodem mego nieszczęścia.
Laptop podczas uruchamiania wyświetla zaraz po teście pamięci kody błędów:
161 (dead backup battery) i 163 (Time and Date were not set).
Następnie prosi o hasło (którego nie było) i po wciśnięciu ENTER przechodzi
dalej do ekranu z kodami błędów i napisem ERROR. Teraz mam do wyboru OK i
Cancel, i nie ważne co wybiorę tą wściekłą kaczką następny ekran pokazuje te
dwa kody, napis Error i książeczkę.

Nie mogę wejść do biosa, nie mogę ustawić daty, nie działa zworka kasująca
hasło (jest między gniazdkami pamięci w postaci dwóch metalizowanych
otworków opisanych J30).

Czy ma ktoś jakieś sugestie oprócz wywalenia tego szmelcu do kubła?

Pozdrawiam.

--
Henry(k)
Uwaga: zabezpieczenie antyspamowe.