Autor: CeBeR (cebrzyq_at_interia.pl)
Data: Tue 29 Apr 2003 - 17:28:42 MET DST
Marcin Czerewko <sailor_at_hot.pl> wrote:
> W handlu detalicznym nie obowiązuje już rękojmia, a gwarancja została
> rozszerzona ustawowo do minimum 2 lat.
IMHO w handlu detalicznym nie obowiązuje już rękojmia, bo została zastąpiona
"odpowiedzialnością sprzedawcy za zgodność z umową", trwającą _co najmniej_
2 lata na rzeczy nowe i minimum 1 rok na używane. Gwarancja pozostała na
starych zasadach i ponieważ jest odpowiedzialnością producenta
(dystrybutora), a sprzedawca detaliczny _nie może_ jej ograniczać. W tym
wypadku jeśli producent lub dystrybutor daje 3 lata, to sprzedawca dając np.
2 jedynie wprowadza klienta w błąd, co podpada już pod jego
odpowiedzialność, czyniąc produkt niezgodnym z umową (w ramach tego reżimu
sprzedawca odpowiada też za niezgodność właściwości towaru z reklamą lub
informacją handlową nie tylko własną, ale także producenta lub jego
przedstawiciela; dotyczy to też terminu gwarancji).
-- Konrad Zydroń cebrzyq_at_interia.pl
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 10:03:17 MET DST