Re: Komputer na komuni

Autor: Jacek Maciejewski (jacmac-nospam_at_go2.pl)
Data: Tue 29 Apr 2003 - 12:44:10 MET DST

Von naskrobał:

> Po co komputer? Bedzie pisal prace magisterska? Proponuje konsole.

Ha, to jeszcze nie wiesz że zabawkami syna bawi± się głównie ojcowie?
:)
Jak kupować komp to taki który jeszcze za parę lat, jak chłopak
doro¶nie, będzie można upgradn±ć nieco (np. szybszy procek). Na cał±
szkołę mu ma wystarczyć. Ja jestem fanem AMD, więc polecam Athlona
1600+ na płycie wspieraj±cej co najmniej 2,4G.
Jak chłopak z miasta, to DVD bo płyty bardziej dostępne. Jak ze wsi
to czytnik CD. Nagrywarka mu raczej w tym wieku nie będzie potrzebna,
a za parę lat któż wie jaki standard wymyślą ;). Już prędzej
drukarka, jakiś Epson bo tusze względnie tanie a przynajmniej sobie
wydrukuje obrazek jaki namalował w kompie, a rodzice jakieś pismo do
urzędu. Jak ma na miejscu możliwość podłączenia do sieci (LAN) to
płyta z sieciówką. Jak się nie przewiduje, to z modemem. AC97 dźwięk
on board oczywiście i starczy.
Głośników nie kupować, pożenić komp z domowym radiem stereo, w każdym
domu jest takie wcale nie używane (jakaś Elizabeth np) z dużymi
głośnikami. Przynajmniej coś przez nie słychać. Pamięci 128, góra
256M. HDD 40-60GB, bo mniejszego nie dostaniesz.
No i najważniejsze, grafa, Radeon. Mają gry śmigać, a do tego niezły
dżojstik (bo lipny mu sie rozleci po tygodniu ;)
Monitor... hmmm, a ile masz kasy? ;) Ja kupiłem sobie ostatnio CRT
Belineę 19" za 600zł i nie narzekam, zwykłemu człowiekowi wystarcza.

--
Jacek