Re: scsi dla systemu

Autor: BQB (adres_at_anty.spamowy.com.invalid)
Data: Tue 29 Apr 2003 - 08:58:12 MET DST

Użytkownik "piotr ppp" <ppiwo_at_megahertzhehehe.neostrada.pl> napisał w
wiadomoœci news:b8l4ph$4d6$1_at_news.onet.pl...

> coz dosyc czesto robie operacje na duzych plikach , wiec przy przegrywaniu
> 700 mega dysk mi sie jednak zatylka , wiec jesli te domowe operacje
ulatwi
> scsi to bylbym happy
> miedzy innymi napisalem o uruchomionych programach i takie tam

Ruznica bedzie na plus SCSI, ale niewielka. SCSI duzo daje przy dostepie
wielu klientow jednoczesnie IMHO nie warto, jak chcesz szybciej to kup dwa
dyski i polacz w STRIPE (chyba RAID 0). SCSI daje kopa dopiero jak np: jest
sobie talerz dysku i zapisane sa na nim tak najpierw dana A, a pozniej dana
B. Jesli zglosi sie dwoch klientow w bardzo krotkim czasie i pierwszy klient
bedzie chcial dana A, a drugi dana B, a dana A w tamtej chwili juz nie byla
pod glowica i nastepna znajdujaca sie pod glowica jest dana B, to ta
najpierw zostanie odczytana, a dopiero pozniej dana A. W IDE to dysk
poczekalby na ponowny obrot talerza i dopiero odczytal dane w takiej
kolejnosci jaka chcieli by klienci. Oczywiscie jest to bardzo uproszczony
model ale mniej wiecej tak to wyglada.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
{...} i ujrzał Pan pracę naszš i był zadowolony,