Re: ???Jak zmienic chlodzeni na karceie graficznej???

Autor: Hubert Grzegorzewski (spamerzy_at_akujcie.invalid)
Data: Thu 03 Apr 2003 - 18:15:11 MET DST

Jozef wrote:
> Mam Radeona 8500 Sapphire. Zadaje się jest to prawie to samo. Radiator
> jest chyba przyklejony do układu. Gdzieś czytałem, że można go po
> prostu oderwać, a następny przykleić. Metody przyklejania są chyba
> dwie: klej przewodzący albo pasta przewodząca + kropelka na rogach.
> Ja osobiście chętnie wymieniłbym z powodu hałasu wiatraka
> (najgłośniejszy element komputera). Na razie trochę się boję
> (gwarancja itp.). Zawsze można przypadkiem wyrwać radiator razem z
> chipem.
> Zastanawiałem się nad odkręceniem samego wiatraka i zastosowaniem
> [...]

Ja na razie wlasnie zmienilem sam wentylator - oryginalny chodzil jak
odkurzacz (moja karta to Hercules, ale pewnie we wszystkich 8500/9100 jest
ten sam problem). Zalozylem stary wentylator od chipsetu - bardzo mu sie
podoba na 5V i nawet nie mruczy :)
Karta sie nie przegrzewa - przynajmniej przez ostatnie 4 miesiace nie
zauwazylem.
Jak sie skonczy gwarancja, odklejam ta smieszna niebieska blaszka nazywajaca
sie radiatorem i zakladam cos porzadnego.

Hubert
hubertg[at]poczta.onet.pl