Abit VH6 i GeForce 4 Ti4200 Creative - poważny problem

Autor: sopel (so-pel_at_gazeta.pl)
Data: Thu 03 Apr 2003 - 00:26:48 MET DST

witam wszystkich !

kilka dni temu nabyłem w drodze kupna kartę graficzną geforce 4 ti 4200 (64
mb ddr, agp x 4) creative. niestety, wygląda na to że nie chce ona działać z
moją płytą główną (abit vh6, celeron 1 ghz).

po zainstalowaniu karty w slocie agp i odpaleniu kompa startuje dysk,
cd-rom, w karcie graficznej zaczyna kręcić się wiatrak, ale na monitorze nic
nie widać. prawdopodobnie na wyjściu karty nie ma żadnego sygnału, bo
monitor w ogóle sie nie włącza (oprócz tego wszystko jest ok, komputer
startuje normalnie, brak tylko obrazu).

gdy zainstalowałem z powrotem starą kartę (gf 2 ti prolinka, agp x 4)
wszystko wróciło do normy, monitor się włączył, obraz się pojawił.
sprawdziłem też kartę creative na innym kompie (stara płyta clayton, pentium
III 500 mhz, agp x 2) i wszystko było w porządku.

w czym tkwi problem ? czy wina leży po stronie karty/płyty głównej/zasilacza
?

będę bardzo wdzięczny za pomoc.

sopel