Re: Odzyskanie danych z FAT32 po formacie na EXT2

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Wed 02 Apr 2003 - 15:53:29 MET DST

Użytkownik "ryba" <ryba_at_ids.gda.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Podczas instalacji Linux RedHat przypadkowo skonwertowalem jeden z
> dyskow (partycji) FAT32 na EXT2. Dysk wczesniej byl pelen (20gb),
> teraz jest pusciutki.
> Czy jest mozliwe odzyskanie utraconych danych stosunkowo malym
> nakladem kosztow lub pracy? Czy dam rade to wykonac samodzielnie?
> Z gory dziekuje za predka pomoc.

Samodzielnie - tak, ale nie małym nakładem pracy... nie wiem, niestety,
czy EXT2 nadpisuje coś poza bootsektorem partycji, tzn. czy niszczy
tablice FAT. Jeśli nie, to teoretycznie jest szansa:
1. Przywróć prawidłowy deskryptor partycji (ma być 0B dla partycji
kończącej się < 8 GB bądź 0C dla reszty), np. Ranish Partition
Managerem,
2. Teraz do wyboru: albo spróbujesz przywrócić bootsektor partycji FAT32
z jej kopii w szóstym sektorze tej partycji, albo od razu przystąp do
odzyskiwania danych na przykład darmowym PC Inspector
http://www.convar.de. Kopię bootsektora przywracasz dowolnym edytorem
dyskowym albo darmowym MBRWork http://www.terabyteunlimited.com (opcja
Capture/Restore sector).

M.