Nowa grafika na PCI i stara plyta

Autor: Andrzej Kłos (andy.klos.opss_at_kura.wp.pl)
Data: Wed 02 Apr 2003 - 09:12:47 MET DST

Gdzieś mi dokleiło ten tekst w styczniowe posty i dopiero teraz go
znalazłem. Pokrótce przypominam problem:

Dnia 03-03-26 20:27, Użytkownik Radoslaw Sokol napisał:
> PCI z dwoma wcięciami istnieje, oznacza to kartę przystosowaną
> zarówno do zasilania 3.3 V, jak i 5 V.
>
> AGP istnieje z jednym wcięciem (tylko sygnalizacja 3.3 V)
> oraz z dwoma wcięciami (sygnalizacja 3.3 V i 1.5 V). W przy-
> padku AGP ta zasada jest niestety jednak czasem łamana i
> nie zawsze wycięcia odpowiadają prawdzie.

No i tak, jest to jednak karta PCI, sprawdziłem ją, jest dobra, tzn.
uruchamia się po włożeniu w płytę główną, która ma złącze AGP (ale
wkładam oczywiście w PCI), tam odpala się normalnie, nie chce jednak
chodzić z tymi płytami, do jakich jest przeznaczona (czyli takich, które
AGP nie mają).

Sprawdziłem 3 płyty, (stare): procesory Cyrix 150+, Pentium 133, AMD
486DX4 (?), tylko na jednej, w jednym slocie PCI daje 2 krótkie sygnały
i 8 normalnych (BIOS AMI), na pozostałych nawet nie drgnie (żadnego
dźwięku) i głucho jest.

Ponawiam pytanie (mam nadzieję, że znajdę pod właściwą datą), czy PCI na
płycie jest równoważne PCI na karcie, czy występują jakieś różnice,
które czasami taką współpracę uniemożliwiają?

andy_nek