Kilka pytan odnosnie plyt slot1

Autor: SotY (soty_at_polish.dj)
Data: Tue 01 Apr 2003 - 18:29:53 MET DST

Witam

Mam kilka pytan odnosnie plyt slot1.

1. odnosnie czujnika temperatury na starej plycie slot1 (DFI na Intel 440
ZX). Czy temperatura procka odczytywana jest z jakiegos czujnika wbudowanego
w plyte czy tez moze celerony fcpga maja wbudowana jakas diode, ktora
przekazuje wewnetrzna temperature procka do plyty ? Pytam poniewaz mam
celerona 700 podkreconego na 1050 (10.5 x 100) na napieciu 1.95V
(standardowo 1.7) i podczas normalnej pracy procek ma tylko 33-34 stopnie a
przy dlugotrwalym obciazeniu max temp. dochodzi do 45-46 stopni, tyle
pokazuje mbm oraz bios a wydaje mi sie to troche za malo jak na tak wysokie
napiecie. Procek chlodzony jest standardowym boxowym coolerem i umieszczony
jest na przejsciowce slot1-fcpga i chodzi podkrecony w 100% stabilnie.

2. czy na takiej plycie beda chodzily nowsze karty typu radeon 9000 albo
8500 ? chodzi mi o napiecie zasilajace agp, o ile sie nie myle to slot agp
x2 zasilany jest 3.3V i nie wiem czy radeony beda chodzic na takim napieciu
bez problemow.

3. jakie nowe, wydajne i w miare ciche coolery da sie zainstalowac na
przejsciowce slot1-fcpga ? z tego co sie orientuje to wiekszosc nowych
coolerow posiada dosyc znaczne rozmiary a po zainstalowaniu przejsciowki
procek skierowany jest jadrem prostopadle do plyty i wlasciwie odleglosc od
krawedzi procka a chipsetem na plycie to max jakis 1 cm.

Z gory dzieki za ewentualne odpowiedzi.

--
SotY
mailto: soty_at_polish.dj