Re: LCD + oczy

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Tue 01 Apr 2003 - 18:14:00 MET DST

In article <d8ff197089c4a6cbef4ca4d60860307f_at_kwinto.2com.pl>, Michal Kawecki
wrote:

> To chyba wada twojego egzemplarza, w moim nic takiego nie ma.

Możliwe, nie miałem możliwości porównania kilku sztuk. Ale dobrze się
przyjrzyj, wieczorem (koniecznie wieczorem, w ciemnym pokoju, w dzień tego
nie widać) zmniejsz jasność do minimum, ustaw zupełnie pusty ekran i ciemne
tło, np. 10-20% szarość. Popatrz z większej odległości, około 1m. Ja u
siebie widzę takie delikatne plamy i smugi. Jak napisałem, niełatwo to
zauważyć, normalnie w pracy raczej nie ma szans. Ale obejrzałem pod tym
kątem ekrany kilku notebooków, do których miałem dostęp i w żadnym nie ma
tej wady, podświetlenie jest idealnie równe. Doczytałem też na jakiejś
stronie, że to efekt marnej jakości dyfuzora (taki element, który rozprasza
światło jarzeniówek pod matrycą), a to z kolei bierze się ze śmiesznie
niskiej ceny fabrycznej matrycy, pisano coś o kilku-kilkunastu $ za cały
panel. Czy to prawda, tego nie wiem.

Paweł