Karta USB 2.0 i p³yta A-Trend ATC-6130 - HELP !!!

Autor: leszal (leszal_at_interia.pl)
Data: Mon 24 Mar 2003 - 19:37:41 MET

Witam,

zakupi³em karte USB 2.0 opart¹ na uk³adzie VIA VT6220 - no i tu zaczê³y siê
moje problemy...
Komputer oparty na p³ycie A-trend ATC-6130 za cholerê nie chce z ni¹
wspó³pracowaæ. Karta siê instaluje poprawnie - s¹ widoczne wszystkie
komponenty w systemie Windows ME, ale po pod³¹czeniu do niej jakiegokolwiek
urzadzenia (USB 1,1 lub 2.0) nic siê nie dzieje. Natomiast jak pod³aczam
urz¹dzenie USB do portu który jest wbudowany na p³ytê dzia³a ok.
Kartê USB 2.0 przetestowa³em na innym kompie. Zachowa³a sie dok³adnie tak
samo, do chwili w której wy³¹czy³em w biosie wbudowany USB 1.1 - i zaczê³a
dzia³aæ !!!

No i moje pytanie: jak zmusiæ t¹ cholerê (Via VT 6202) ¿eby zadzia³a³a z
moim Atrendem ?? - w biosie nie mam mozliwoœci wy³¹czenia USB 1.1 :(( . Moze
kto¹ ma jakieœ pomys³y ??

Zastanawia³em siê juz nad fizycznym uszkodzeniem chipa odpowiadajacego za
USB (ale nie wiem który to) lub nad modyfikacja BIOS (ale nie wiem jak).

Dok³adnie dane p³yty to:

ATC-6130C-EB bios Award Ver. 1.0 11 GS

pozdr.