Problem z siecią

Autor: Krzysztof Opała (kszo_at_ceti.pl)
Data: Mon 24 Mar 2003 - 19:08:05 MET

Witam
Mam mały problem z połączenie swoich komputerów za pomocą kabla sieciowego.
Otóż połączyłem je (jeden z systemem Windows 2000 drugi Windows XP) jako
klienty sieci Microsoft Network przez TCP/IP oczywiście. Wszystko działało
spoko.
Jeden komputer następnie zabrałem na uczelnie i podłączyłem do tamtejszej
sieci (ustawiając DHCP). W Windows XP wybrałem tworzenie sieci domowej czy
coś takiego (taki Wizard dla idiotów ;) ) Gdy ponownie podłaczyłem go w domu
do drugiego kompa (oczywiście IP,Grupe roboczą itd. poustawiałem spowrotem
ręcznie) nastąpiła dziwna rzecz. Komputer który pierwszy uruchomi połączenie
sieciowe "loguje się" do grupy roboczej i widzi obydwa kompy - niestety
dostać się można tylko do lokalnego gdyż drugi jest niedostępny. Na drugim
natomiast widze grupę roboczą lecz nie mogę do niej wejść - co za tym idzie
dostać się do zasobów sieciowym.
Ping na IP działa oki - więc połaczenie sieciowe jest tylko że jakoś się
gryzą w grupie roboczej. Nazwy komputerów mają oczywiście inne.
Czy ktoś może potrafi mi pomóc ?
Z góry dzieki
Pozdrawiam
MuMiN