Re: wiatraczki..

Autor: benek (benek.benek_at__wp.pl_)
Data: Mon 24 Mar 2003 - 01:15:18 MET

> A jak szybki oliwa maszynowa paruje? Co ile powinno się profilaktycznie
> przeprowadzać taką operację (a co ile przy towocie)?

ja to robie na ucho albo na oko ;-)
na ucho jak wentylator zaczyna byc coraz glosniejszy znaczy ze trzeba
przesamrowac
na oko jak uzbiera sie sporo kurzu to profilaktycznie rozbieram wentylatorek
i czyszcze i smaruje

> I czym różni się od WD40? W swojej naiwności myślałem że to jedno i to
samo.

no bo na etykietce od WD40 wypisali bzdury - ten srodek nie posiada
wlasciwosci smarujacych a wrecz przeciwanie rozpuszcza zlogi smaru -> ryzyko
zatarcia lozyska rosnie, ...
glebiej nie wnikalem - ale mialem nauczke 2 wentylatory zaczely skrzypiec i
nie da sie ich odratowac - oczywiscie wczesniej uzywalem WD40 :-(
zeby sie w to zaglebiac to trzebaby pogadac z jakims studentem mechaniki lub
czegos w tym stylu - oni maja na wykladach cos o srodkach smarujacych i
takie tam

pozdrawiam