Jaka p³yta?

Autor: Megabyte (megabyte_at_poczta.fm)
Data: Sun 23 Mar 2003 - 13:46:10 MET

Przymierzam siê do kupna nowej p³yty g³ównej pod Athlona. My¶la³em o jakiej¶
z chipsetem nForce2. Przegl±da³em ró¿ne testy i zauwa¿y³em ¿e dobrze spisuj±
siê produkty MSI, Abita i Epoxa. Mo¿e kto¶ z was ma te p³yty i móg³by siê
wypowiedzieæ czy te p³yty s± rzeczywi¶cie dobre a tak¿e czy mo¿na zmieniaæ w
nich mno¿nik i szybko¶æ FSB. Zastanawiam siê nad p³yt± g³ówn± z wbudowan±
grafik±. Z tego co wiem wydajno¶æ NForce2 IGP jest porównywalna z GeForce
4MX. Jak dla mnie jest to w pe³ni wystarczaj±ce. Niestety nie znalaz³em
nigdzie testów wbudowanej jednostki graficznej w nForce2. Mo¿e kto¶ z was
korzysta z takich p³yt i chêtnie podzieli³ by siê swoj± opini±. Z tego co
wiem to AMD zamierza wprowadziæ nied³ugo Athlona z FSB 400. Czy p³yty z
NForce2 obs³u¿± te procesory? Wprawdzie nforce2 obs³uguje oficjalnie tylko
200/266/333 FSB ale z tego co wiem mo¿na ustawiæ nawet 400FSB.

Przy okazji chcia³em siê dowiedzieæ jaka jest ró¿nica pomiêdzy pamiêciami
DDR333 CL2 a CL2,5. Niektórzy mówi± ¿e nie widaæ ró¿nicy a niektórzy ¿e
ró¿nica jest taka jak pomiêdzy Athlonem XP 2100 a 2200. Jak w rzeczywisto¶ci
to wygl±da?

I jeszcze jedno pytanie. Czy jest jaka¶ ró¿nica dla samego procesora w
przetaktowaniu go przez mno¿nik a przez FSB. Oczywi¶cie przy
przetaktowywaniu
szybko¶æ FSB jest niezale¿na od taktowania pamiêci, PCI i AGP

Megabyte