Re: Dylemat: podłączanie DVD jako czwartego dysku

Autor: Janusz - Vahanara (vahanara_at_olimp.gapp.pl)
Data: Sun 23 Mar 2003 - 08:20:26 MET

>Dla kontrolerów VIA zalecane jest ustawienie DYSKÓW na PIERWSZYM
>kanale, CD na drugim.
Tak mam ustawione.

>Ustaw jak wyżej, posprawdzaj czy ustawienia w SETUPie są na auto dla
>wszystkich kanałów, podłącz oba dyski do taśmy 80 na pierwszym kanale,
Rozumiem, że proponujesz połaczenie na jednej taśmie dysku ATA 100 i ATA 66.
Problem, że dziś to jest 8 GB ATA 66, a jutro mogę podłączać i pracować ze
dwa tygodnie z dyskiem 4 GB ATA 33 albo nawet PIO4.
Drugi dysk zdecydowanie wolę mieć na drugiej tasiemce razem z nagrywarką
PIO4.

>WŁAŚCIWA wtyczka do płyty, wtyczka na końcu do dysku MASTER, środkowa
>do slawe.
Przy okazji, dlaczego to ma takie znaczenie?
I czy dla drugiej tasiemki (nagrywarka PIO4) też to jest istotne (tu akurat
środkowa wtyczka idzie do master)?

>Przy uruchamianiu komputera sprawdź, jak wykrywane są dyski.
Czyli na co dokładnie?
Wygląda to obecnie tak:
master: 40GB Seagate ST340823
slave: none.
master: Seagate ST38421
slave: nagrywarka LG GCE 8160B

>Zainstalul najnowszy Hyperion do Chipsetu VIA
Zainstalowany może nie najnowszy z netu, ale najnowszy dostępny na płytach
CHIPa (VIA Hyperion 4in1 4.45) pod W98.

--
Janusz - Vahanara