Re: Komputer nie wstal po skasowaniu CMOSu

Autor: Kompaner (kompaner_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 22 Mar 2003 - 22:20:22 MET

> "Avoid clearing CMOS while the system is on; it will damage the
mainboard."
> oops:)

Witam!
Ja to rozumiem, aby nie kasować CMOS gdy komputer JEST włączony czyli
niewskazane jest przekładanie zworki "na gorąco", pod napięciem.
Zazwyczaj robi się tak, że wyłącza się komputer, przekłada zworkę, naciska
przycisk power, wyłącza się komputer, przekłada zworkę, włącza się komputer.
Z mojej praktyki wynika, że niektóre płyty np. ABIT-a wręcz wymagają
naciśnięcia przycisku zasilania na dłuższą chwilę, gdyż inaczej CMOS nie
zostaje wyczyszczony.
Wydaję mi się, że problem polega na zasilaniu ATX, które jednak jakieś
napięcia na płytę podaje.
Ja, w trakcie opisanych manewrów, wyjmuję zawsze kabel 220V z obudowy, wtedy
jestem pewny, że "system is off".
Kompaner