Re: Creative SB Audigy i problem EEPROM Bug

Autor: RoboD (robren_at_polbox.com)
Data: Sat 22 Mar 2003 - 08:50:57 MET

Użytkownik "RoboD" <robren_at_polbox.com> napisał w wiadomości
> Czy ruszylo sie cos w sprawie wymienionego w temacie
> buga. Wyszedl jakis patch czy cos podobnego?
> Nie chce znowu wpasc z deszczu pod rynne

Creativa

Otoz polega to na tym, ze w okreslonych konfiguracjach sprzetowych
I nie dotyczy to, jak sugeruja niektorzy, tylko VIA nastepuje zapisanie
w EEPROMie karty wartosci liczbowych, ktore powoduja ze system nie moze
zidentyfikowac sprzetu. Efektem jest odmowa instalacji oprogramowania.
Co dziwne w Menedzerze urzadzien karta jest widziana poprawnie i
jako zwykla dzwiekowka gra bez problemow. Niestety nie pracuje wtedy
w trybie 5.1 i np. o AC3 mozna zapomniec :-( U znajomego Audigy
jest rozpoznawana poprawnie tylko na okreslonym przerwaniu i w slocie
pierwszym od AGP (czyli wrecz odwrotnie od tego co sugeruje Creative).

Sprawa ta nie dotyczy tylko Audigy, ale i (zapewne w mniejszym stopniu)
Live.
Testowalem pozyczonego czteronakalowego Live. Setry z oryginalnego
CD instaluja sie poprawnie. Jakas nowsza wersja sterownikow z CD Entera
stwierdza brak sprzetu w kompie. Inne instaluja karte, ale mimo wybrania
opcji full, okienko nie zawiera zadnych programow. Pod XP (ten sam komp)
i w miare nowymi sterownikami wszystko jest OK. Paranoja, coraz bardziej
przekonuje sie ze Creative po prostu zrobil bubla.

Pozdr Robert