Re: UDMA ???

Autor: Wojtas (wojtas_at_rubikon.pl)
Data: Sat 22 Mar 2003 - 04:39:44 MET

Użytkownik Jarosław Supernak napisał:
> Sprawa jest gorsza niż myślałem.
> Kabel jest ok. Wyczytałem na sieci, że Win XP nie obsługuje dysków UDMA-5
> ????

To źle wyczytałeś. XP obsługuje wszystkie tryby UDMA łącznie z UDMA-5.
Znam z praktyki bo obydwa dyski chodzą mi na tym systemie własnie w
takich trybach. Maxtor D. 9 plus ATA133 80GB(8MB) 47 MB/s; Barracuda IV
ATA100 40GB 42 MB/s

> Zainstalowałem najnowsze VIA Service Pack (Hyperion 446vp6) nie pomogło.
> Doinstalowałem do tego IDE Bus Mastering Miniport Driver i poszło - dysk
> chodzi szybko! (>30 MB/s)
> Ale w momencie przejścia w hibernacje wywala błąd STOP.
> To ja już wolę mieć hibernacje i mieć 15-krotnie wolniejszy dysk.
> Tak więc coś jest w sterownikach, a ja już nie wiem co robić.
> Co radzicie?

Na początek przejżał bym co się dzieje w menadżerze urządeń w zakładce
kontrolerów. Upewnił bym się czy przy urządeniach jest zaznaczony tryb
"DMA jesli dostępne". Jeśli będą kłopoty z przestawieniem proponuję
odinstalowanie kontrolerów i restart. Po takiej operacji zdażalo się że
wszystko działało już poprawnie.

--
Pozdr.
wojtas(at)rubikon.pl