VIA P4PB400FL i GAINWARD GeForce4 Ti4200 128MB VIVO - problemy

Autor: Mardos (mardos_at_poland.com)
Data: Fri 21 Mar 2003 - 11:24:39 MET

Witam:

Ostatnio zakupiłem taki sprzęt :

Zasilacz: 300W
Płyta: VIA P4PB400FL BIOS 1.1 , 2.1 Celeron, 512MB DDR 333MHz.
Grafika: GAINWARD GeForce4 Ti4200 128MB AGPx8 VIVO

SYSTEM WIN - XP Prof.

Pod systemem jest wszystko ok. Natomiast kiedy próbuje zrobić test 3DMark2001SE
obraz się zacina, komputer się zawiesza.
To samo jest z grami 3D : UnReal, ColinMcRaly2,WolfensteinIII itp.

To co próowałem zrobić to : instalowałem nowsze sterowniki 4in1, nowsze
detonatory. Jednak problem pozostaje.
Nawet mi sie wydaje ze na starszych sterownikach troche lepiej chodzi mniej sie
zacina ;) i wiesza.
Chciałem zmienić w biosie w AGP na x4 jednak gdy włoże tą karte to opcja jest
nieaktywna. Zrobiłem nawet wpis do rejestru, który ponoć
blokuje rejstr RX55 i to miało pomóc, ale i to nie dało żadnego rezultatu.
Zrezygnowany postanowiłem zainstalować inny system WIN98, na ten goły system
zainstalowałem sterowniki karty dostarczone na CD.
Nie instalowałem 4in1 drivers. Odpaliłem 3DMarka2001SE i wszystko chodzilo bez
zarzutu nawet ColinMcRaly2 chodził.
Postanowiłem, że będe miał 2 systemy WIN98 i XP , podzieliłem dysk na 3 części ,
Dysk D dla win98 ,C dla WinXP.
Zainstalowałem Win98 bez sterowiników 4in1, i dodałem sterowniki do gforca.
Działa , ale w systemie pojawił się jakiś różowy kolor ???
Dodam jeszcze, że jak mi się komputer zawieszał w testach lub grze to po
wyłączeniu, nie chciał wystartować.Nawet jak odłączyłem napędy.
Pomagało jak się go położyło na bok w pozycji poziomej i wtedy wystartował ???.
Sprawdzałem wszystkie przewody i nic ???
Co może być przyczyną ??? Czy miał ktoś z was podobne problemy z płytą VIA i
grafiką GeForce , może ktoś zna na to jakieś lepsze lekarstwo tak aby działało
pod WinXP.

Pozdrawiam

Mariusz