Re: Stare kostki DIMM

Autor: Marcin (czajson_at_eranet.pl)
Data: Thu 20 Mar 2003 - 16:07:14 MET

Użytkownik <jzgoda_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Dostałem dość starą maszynkę P200 - kupiona była w marcu 1998 roku, a że
> postanowiłem poużywać ją jako desktopu, więc chciałbym dodać jej trochę
RAM
> (teraz ma 64M). Problem polega na tym, że nie wiem, co to za kostki w niej
tam
> siedzą. Po czym można rozpoznać rodzaj kostki?

starsze SIMMy były krótsze i miały kostki po obu stronach, a pozatym były
montowane parami - czyli np jeśli w kompie jest 64MB to powinny siedzieć
dwie kostki po 32MB
jeśli kostki są nowsze to pewnie jest tylko jedna kostka i jest zdecydowanie
dłuższa i wyższa
najłatwiej sprawdzić model płyty i poszukać na stronie producenta jaki
rodzaj pamięci został zastosowany i takowy zakupić
z całą pewnością nie wrzucisz tam DIMMów 133MHz takich które są teraz w
sprzedaży tylko trzeba kupić używane
w razie wątpliwości kontakt na priv
pozdr
Marcin