Re: Drukarka HP IIIp problem

Autor: Józek Niebieszczanski (njozek_at_interia.pl)
Data: Wed 19 Mar 2003 - 22:07:49 MET

Użytkownik "merchel" <merchel_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Problem polega na tym, że podczas wydruku np z płatnika po kilku kartkach
> zupełnie poprawnie wydrukowanych zaczyna drukować jakieś głupoty,
> powiększoną trzcionke kilkakrotnie, czarne kwadraty. Próbowałem zmienić
> sterownik na HP dj500. No i jest sporo lepiej ale tez zdarzają sie wybryki,
> szczególnie gdy zada się do wydrukowania sporo stron i tworzy się kolejka.
> Poza tym druk nie jest wysrodkoany (góra margines dużo większy niż dolny i
> panie w ZUS-ie poinformowały że z powodu tych przesunięć marginesów nie moą
> [...]

Witam!
Jestem użytkownikiem takiej drukarki od 10 lat. Pierwsze co przychodzi mi do
głowy to za mało pamięci w drukarce. Standartowo ma 1024 kB, ale ok 256 kB
zużywa na swoje potrzeby :( O ile dobrze pamiętam nie są to zwykłe pamięci RAM
(takie jak RAM komputera) - pamięć rozszerzałem miesiąc po kupieniu i od
tamtego czasu nie zaglądałem do środka. Będą kłopoty z zakupem takich pamięci.
Jeśli chodzi o reset drukarki - nie spotkałem się z programem do takich
czynności, a z jej panela można tylko zresetować bieżący wydruk (na panelu
Alt+Enter). Pozostaje tylko PCL. Jeśli wiesz o co chodzi to możesz przygotować
plik binarny z odpowiednimi poleceniami PCL (poszukaj w Internecie komend) i
wysłać do drukarki. Jeśli masz obawy przed takimi działaniami daj znać na priva
poszukam instrukcji - może jeszcze gdzieś jest.
Pozdrawiam
Józek