POMOCY!!!! [Uparty Athlon XP 1700+ / bardzo pilna sprawa]

Autor: nt5_at_op.pl
Data: Wed 19 Mar 2003 - 21:50:53 MET

Witam,

Posiadam wyzej wymieniony procesor (AMD Athlon XP 1700+ PALOMINO) i chcialem go
przekrecic na 1900+, a wiec biore sie do dziela (plyta glowna MSI KT3 Ultra2,
pamieci 768MB[512+256] DDR333 CL2,5 @ DDR266 CL2). Poniewaz procesor dzialal
przez caly czas bardzo stabilnie na magistrali 140 i mnoznik domyslny, ale
przeciez mozna by tak wycisnac z niego total max wiecej. Moje chlodzenie to
Zalman CNPS6000A-AL-CU, tryb Silent. Ustawialem magistrale na 145, monoznik
domyslny. System wstaje ale nie laduje windy. Wiec podnosze napiecie do 1,77V -
ok, system wstaje i wydaje sie byc stabilny. A wiec pora meczyc proca 3D
Markiem 2001. Rozdzielczosc 640x480x16-bit, Antaliasing: None, Frame Buffer:
Double, Texture Format: 16-bit, Z-Buffer Depth: 16-bit, Rendering Pipeline: D3D
Software T&L i ustawilem aby powtarzal test przez 1,5 godziny. Ciah! nie
przechodzi poczatku testu. Wracam do BIOS'u i podnosze napiecie do 1,8V, ok -
przeszed calosc ok. Ok, skoro "niby" stabilny to pora pomeczyc go troche Max
Payn'em i po 30 minutach grania wylazi w pulpit - ok, robie test 3d Markiem
2001 (te same parametry co wczesniej) - ciach! nie przechodzi calego i komp sie
zresetowal (!). Wchodze do BIOS'u i pacze na temperature - 59 stopni (pewnie w
czasie testu mial 60-61). Podnoszenie napieca nic nie daje, lecz tylko
przedluza moment albo zawieszenia sie, albo wyjscia w pulpit gdy przekroczy 59
stopnic C (tak mi sie wydaje). Zasilacz mam typowy czyli C0DEGEN 300W :-(
(niestety). Co mam zrobic aby to bydle dzialalo mi na tej magistrali tzn. 145
(podkreslam, wiecej nie chce robic, tyle mi wystarczy), czy ten procesor
naprawde nie lubi temperatury powyzej 59 stopni? (przeciez palic sie zacznie
dopiero jak przekroczy 85-90 wiec jeszcze ma spooro no nie?). POMOCY, Pomozcie
bo Ja juz zalamoje rece...

Pozdrawiam,
ŁPH

---
MSI KT3 Ultra2, AMD Athlon XP 1700+ Palomino + Zalman CNPS6000A AL-Cu [silent],
768MB DDR333 CL2.5_at_DDR266 CL2, Gigabyte GeForce 4 Ti-4200 128MB DDR +DVI+TV-
Out, Maxtor DiamondMax +9 80GB (8MB cache, ATA/133), Creative SoundBlaster 5.1,
AverTV Go FM, DVD LiteOn 16x/48x, CD-RW LiteOn 32x12x40, obudowa Codegen 300W.