Re: TOP PERFORMANCE

Autor: Goldbergs (goldbergs_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 19 Mar 2003 - 14:48:36 MET

Użytkownik "KS" <kastal_at_alpha.pl> napisał w wiadomości
> Cześć grupowicze. Zakupiłem ostatnio płytę GA-7VA z chipsetem VIA KT400. W
> BIOSIE znajduje się opcja "TOP PERFORMANCE" ustawiona na Defaults.
> Słyszałem że po ustawieniu tej opcji na Enable uzyskujemy pewne
> przyspieszenie systemu. Dlaczego po ustawieniu tej opcji na Enable mój
> system(XP) podczas ładowania wysypuje się (restart) lub zawiesza. Czy jest
> to wina RAMU (DDR333)?
> Czy przyczyna może jest inna?

Witam,
Miałem podobne objawy z płyta asusa A7V333 Gold ten sam system i podobna
reakcja, obszedłem to w ten sposób iż ręcznie zmieniłem CL pamięci z 2,5 na
2 i całą resztę czasu dostępu do pamięci to jest: z 2,5-3-3-6 na 2-2-2-5 i
przy ustawieniach "Optimal" komputer normalnie się odpala i działa
stabilnie. W momencie próby zmiany w biosie z "optimal" na chyba nie
pamiętam "Best preformance" bios robił ta sama zmianę z czasami dostępu do
cykli jednak nie zmieniał wykrywalności pamięci i pozostawiał ja nadal w
pozycji "By SPD" , zmiana na "manual" czyli ręcznie wprowadzona działa i
póki co bez zarzutów. Faktycznie w testach pamięci widać wzrost jej
wydajności, jeśli oczywiście możemy to tak nazwać.
Prawdopodobnie jest to związana właśnie z pamięcią, w moim przypadku jest to
DDRAM PC2700 512 Kingstona.
Pozdrawiam