Re: Obudowy

Autor: Marcin Wojtczuk (fastviper_at_telkab.pl)
Data: Wed 19 Mar 2003 - 11:47:33 MET

Stanislaw Findeisen claimed:
> Jaka wlasciwie kupic?

Odpowiednią do wybranego sprzętu w środku.

> Zasilacz - wiadomo, odpowiednia moc i stabilnosc. Ale czy w praktyce zdarza
> sie zeby przez np. niestabilnosc zasilania cos sie psulo? Musialby byc
> naprawde beznadziejny.

Tak. Karta graficzna potrzebuje stabilnego, odpowiedniego napięcia - bez
tego może być niestabilnie. Napięcia powinny też mieścić się w
standarcie ATX (oprócz stabilności).

> Wielkosc - duza obudowa to generalnie nizsza temperatura. Ale znowu - czy to
> ma praktyczne znaczenie? Czy cos sie komus kiedys spalilo od za malej
> obudowy?

Jeśli nie ma odpowiedniego przepływu w środku (w sensie wyciągania ciepłego
powietrza) to może rosnąć temperatura chipsetu i procesora. Dodatkowo ciepłe
powietrze idzie do góry a co za tym idzie jest wyciągane z obudowy przez
zasilacz, który jest przez nie podgrzewany. Mocno rozgrzany zasilacz może
się spalić.

> Chlodzenie, przeplyw powietrza w srodku - a to czy ma znaczenie?

Ogromne.

> Bo chodzi o to ze wszystkie te parametry sa niby wazne, brzmi to wszystko
> sensownie tyle ze ceny takich dobrych obudow sa wysokie. No i pytanie czy to
> warto. Moze lepiej wziac taka za 100 zlotych i juz.

Zależy do jakiego sprzętu. Jeśli bez podkręcania, z radeonem9000/słabszym GF
i bez dużej ilości urządzeń, to Codegen raczej wystarczy. Problem w tym, że
to są zasilacze niskiej jakości - tracą swoje parametry z czasem itp.

--
       [ http://www.stringi.com/viper/ ]
"Sami ze sobą jak dwie gwiazdy - Ty i ja!