Re: Przebicie napiecia na obudowe

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 17 Mar 2003 - 19:56:20 MET

> JA mialem podobnie, s tym ze 50V (sprawidzlem multimetrem) Kom dzialal, co
> mnie strasznie dziwilo, bo samo zblizenie sie do obudowy powodowalo dziwne
> "pradowe" mrowienie we wlosach :) Bylo przebicie na cudownej filtruajcej
> listwie :) To juz druga w ktorej nastopilo przebicie na bolec... ktos wie
> czemu sie tak dzieje?!?!?

Nic w tym nadzwyczajnego. To "przebicie" o ktorym piszesz to efekt dzialania
filtra przeciwzakloceniowego w listwie. Jezeli listwa nie jest podlaczona do
gniazdka z uziemieniem to zamiast do ziemii polowa z 220V idzie na obudowe
kompa. Teraz w zaleznosci od tego gdzie te ladunki uciekaja to mozesz miec
110V lub mniej na obudowie kompa ...

Jezeli w listwie ktos wymyslil uziemienie to znaczy, ze trzeba z niego
korzystac bo w innym przypadku moga wystepowac efekty specjalnie w postaci
napiecia na obudowie kompa ...