Re: Asus CUSL2-C cmos problem

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Sun 16 Mar 2003 - 14:46:18 MET

orzeszko wrote:

> Problem taki: zawsze kiedy wyłączę komputer z sieci (płyta Asus CUSL2-C)
> to po ponownym załączeniu dostaję "CMOS checksum error - default
> loaded".

ASUSy mają jakąś przedziwną sztuczną inteligencję i potrafią nawet odmówić
bootowania po niespodziewanym padzie zasilania (widziałem to na CUV4X i
A7V). U mnie pomagało albo przełożenie procka, albo ustawienie zworkami
ulubionego taktu magistrali (mimo, że normalnie to zworki są olewane).
Podejrzewam, że ma to jakiś związek z głupawym wyborem FSB po inicjacji
systemu. Spróbuj, może pomoże, może problem jest w czym innym.

> Druga sprawa: czasami nawala monitor stanu napięć i temperatury - czy to
> w BIOS-ie czy na Asus Probe dostaję zerowe wartośći i alarm.

Asus Probe na pewno gryzie się z wszelkimi innymi programami od
monitoringu. Wszystko przez to, że te ichnie wynalazcze chipy są chyba
niespecjalnie dobrze zaprojektowane (Winbondy działają daleko pewniej -
na tyle na ile się bawiłem nimi), a na dodatek nie ma do nich oficjalnej
dokumentacji. I potrafią śmieszne rzeczy nawet w BIOSie pokazywać.
Sprawdź czy nie uruchamiasz przy starcie niczego co by się dotykało do
magistral na których sensory są dostępne: czyli nagi Windows i Asus Probe
- czy też ma problemy i jak często?

--
Pozdrówka,
        Artur