Re: jaki monitor cieklokrystaliczny?

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Sat 15 Mar 2003 - 21:25:45 MET

In article <b4vtl8$2a7$1_at_atlantis.news.tpi.pl>, ela wrote:

> Byc moze do wad CRT jestesmy bardziej przyzwyczajeni, a poza tym LCD sa
> jednak drozsze.

No nie wiem, ja przez wiele lat nie przyzwyczaiłem się do nieostrości przy
krawędziach ekranu, błędów zbieżności, kiepskiej geometrii, za to bardzo
szybko przyzwyczaiłem się do idealnej ostrości i geometrii na ekranie LCD.
Trochę gorzej z kolorami, ale to ma znaczenie raczej tylko dla
profesjonalistów, którzy naprawdę wiedzą o co chodzi z kolorem (prędzej
znajdziesz ich na grupach o fotografii niż tutaj).

> Ja poszukuje mimo wszystko LCD, tylko ktory wybrac?

Musisz sama obejrzeć to, co rzeczywiście da się kupić w sklepach (czyli
zazwyczaj niewiele) i wybrać taki, który Ci będzie najbardziej pasował.

Jeszcze jedno: od niektórych LCD strasznie bolą oczy. Ale żeby się o tym
przekonać, trzeba posiedzieć trochę dłużej, parę godzin. Najlepiej sprawdzać
monitor w podobnych warunkach, w jakich będzie później używany, czyli jeśli
pracujesz głównie w domu wieczorami, to masz zazwyczaj oświetlenie niezbyt
intensywne, pewnie zwykłe żarówki, a w sklepach albo wali słońce przez okno,
albo jest jaskrawe oświetlenie jarzeniowe czy halogenowe. W domu może się
okazać, że monitor jest o wiele za jasny i zbyt kontrastowy, chociaż w
sklepie wydawał się ok. Zwróć na to uwagę.

Paweł