Re: Gigabyte GA-6BA i problem z RAMem...

Autor: Trudny (trudny_at_poczta.fm)
Data: Sat 15 Mar 2003 - 16:21:27 MET

Użytkownik "asco" <asco_at_wp.pl> napisał w wiadomości:
> Witam!
> Posiadam płytę główną jak w temacie (chipset intela 440BX). Ostatnio
> dokupiłem 128MB RAMu (SDRAM DIMM 133Mhz). Niestety płyta wykrywa tylko
> połowę :( Sprawdzałem też kość 64MB (też DIMM 133Mhz) i wykrywa ją w
> całości. W manualu płyty wyczyrałem, że obsługuje ona kości taktowane
> 100Mhz.... Myślałem, że może to jest powodem niewykrywania całej pamięci
ale
> przecież sprawdziłem kość 64MB (też 133Mhz) i działa poprawnie.
> Aktualnie na płycie "siedzą" 64MB-100Mhz, 64MB-133Mhz oraz 128MB-133Mhz i
> [...]

Witaj.
Wg mnie problem jest następujący: chipset 440BX nie potrafi poprawnie
rozpoznać pamięci typu "high density", czyli o organizacji 32Mx4, musisz
zastosować moduł "low density" z kośćmi o organizacji 16Mx8. Najlepiej
powiedz kompetentnemu sprzedawcy, że potrzebna Ci pamięć kompatybilna z
BX-em.

trudny