Re: Asus A7N8X Delux i wielka wpadka ?

Autor: Polar (spadm4eva_at_spam.pl)
Data: Fri 14 Mar 2003 - 16:49:43 MET

> Faktycznie tam jest coś takiego. Co to jest ten Uber Bios? Nie jestem
> pewien, czy ryzykować jego instalowanie i nie zaczekać na oficjalną wersję
> na stronach Asusa.

Uber bios jest to bios ktory ma dodatkowo odblokowane funkcje ktore Asus
zablokowal. Miedzy innymi:
-dla O/C podwyzszanie V na chipsecie\
- mozliwoc ustawienia wlasnego Macadresu na Lanie Nvidi
-i jeszcze parych mniej lub bardziej przydatnych opcji

> Hmm, pytanie, czy używają Radeonów firmy ATI? Na rynku jest cała masa
> producentów Radeonów i to znacznie tańszych niż ATI.

Sprawdzilem na forum przynajkmniej 20 osob ma radeony build by ATI

> A po drugie jeśli nie jest to kombinacja kart to co ? Zastanawia mnie
tylko
> dlaczego wyłączenie karty dźwiękowej powoduje, że wszystko jest OK.

No coz to faktycznie dziwne i nie znajduje na to wytlumaczenia moze IRQ moze
trzeba przestawic w biosie Adresy SoundStorma
naprawde nie wiem, moze przegrzewa sie SouthBridge

> uwiśnie lub zresetuje się. Dlatego myślałem o wymianie zasilacza. Tak na
> marginesie, to poprzednio używałem z tym samym sprzętem zasilacza 230W
Wiesz zasilacz zasilaczowi nie rowny czasami 250W jest lepsza niz 400W bo
trzyma ladnie napiecie+ladnie wyciska pradzik i daje faktycznie 250W
Polceam np zasilacz Chiefteca 360W za 250 zl dobry sprzecik.

 Ja nie spodziewam się rewelacji ponieważ nawet po zbliżeniu dłoni do otworu
> wentylacyjnego w obudowie wyczuwam ledwo letnie powietrze. A co do samego
> procka to z tego co wiem to nie mierzy się inaczej jego temperatury jak
> odczytując bezpośrednio to co on sam podaje. Czy może się mylę ?

Heh wlasnie na tym polega caly pic, najczesciej temperatury odczytywane sa z
sensorow moze maly cytat bo nie chce mi sie pisac:D
"Procesory AMD od rdzenia Palomino począwszy posiadają diodę mierzącą
temperaturę wewnątrz rdzenia. Jest ona podawana przez odpowiedni PIN płycie
głównej. Większość nowych konstrukcji robi już z tego użytek i potrafi
odciąć zasilanie w sytuacji awaryjnej. Jednak realne temperatury pracy
układów rozpraszających moc 70-80W są stosunkowo wysokie, co często jest źle
odbierane jest przez klientów. Stąd prostym rozwiązaniem jest umieszczenie
zewnętrznej czujki w Sockecie, z którego układ monitorujący pobierze
zaniżone temperatury.

Dla procesorów bazujących na rdzeniach T-bred nie ma to już nic wspólnego z
rzeczywistością. Kondensatory zostały przeniesione ze spodu tych CPU w
całości na wierzch. Termistor, który ma odczytywać temperaturę układu często
nawet go nie dotyka! "