Re: GG i rozmowa glosowa??

Autor: Peterphk (peterphk.no-fq-spam_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 13 Mar 2003 - 21:15:12 MET

> W tej np. chwili mam gg otwarte. Uruchamiam netstat i widzę że gg
> jest połaczone na porcie 1326 który kontaktuje się z portem 443 na
> serwerze.
> Mówisz żeby na stałe związać port 1550 z adresem IP mojego kompa
> (10.1.1.2). Ale to będzie działać tylko dla połaczeń przychodzących i
> znaczy tyle że jak serwer zainicjuje połączenie to trafi do mnie
> przez ten domyślny 1550. Ale przecież serwer nie inicjuje połączeń!
> Zawsze klient to robi, i jak ja właczę GG to on mi się połaczy z
> serwerem na jakimś dowolnym porcie (1326?) i tam bedzie dostawał
> [...]

Za duzo netstatu czytasz:)))

Prawda jest taka, ze jak nie zrobisz tego o czym napisalem to nie bedziesz
mogl zainicjowac polaczenia bezposredniego ktore jest potrzebne do wysylania
plikow i do rozmowy glosowej ...
Testowalem juz rozne przypadki i jezeli obie strony sa za maskarada to bez
przekierowania portu np. 1550 (ktory mozna zmienic w opcjach GG, pamietajac
o wpisaniu IP serwera!!!) nie da sie w zaden sposob ustanowic polaczenia
bezposredniego. Tak samo wyglada sprawa firewall'i ...

Dodatkowo dochodzi sprawa blokowania polaczen wychodzacych ...
prawdopodobnie teraz o tym piszesz. Jezeli ktos specjalnie zablokuje IP
serverow GG lub porty ktore sa potrzebne do polaczenia to tez nie ustanowisz
polaczenia ... Jesli chodzi o porty servera GG to u mnie jest to port 8074
(zewnetrzny, nie lokalny).

Jak widzisz istnieje wiele mozliwosci i nie da sie tak ogolnie opisac
wszystkiego w jednym poscie ... poza tym to raczej temat na grupe
*.networking ...